Redactioneel 55

Beste lezer,

Dit wordt een atypisch redactioneel. De nieuwsbrief van CIMICvzw bestaat nu vijf jaar. We zijn dus toe aan een klein jubileum. Ons publiek is gegroeid tot 900 lezers die ons blijven aanmoedigen.

De naam CIMIC refereert nog aan de interculturele opleiding aan de Thomas More Hogeschool in Mechelen, die in 1993 begon. Het is de legacy van die opleiding die we verderzetten met de nieuwsbrief en de activiteiten. Dat betekent dat de decennialange betrokkenheid op deze kleine planeet onverminderd wordt voortgezet, maar… al die tijd zonder financiële middelen.

We werken met vrijwilligers uit alle continenten, die vóór, achter, onder en boven het maaiveld achtergrondnieuws vergaren waarvan we denken dat het toch ‘anders’ is. “Het leven moet achterwaarts worden begrepen, maar voorwaarts worden geleefd”, schreef S. Kierkegaard. Dat is exact wat we willen doen.

Ontmoeten staat vooraan op het lijstje. Maar bij alles wat we organiseren, is er – hoe weinig ook – geld nodig. We hebben behoefte aan fondsen voor het ondersteunen van vrijwilligers en burgerparticipatie, voor de terugbetaling aan de onbezoldigde medewerkers van allerlei kosten die komen kijken bij noodzakelijke vergaderingen, om ervoor te zorgen dat de website up-to-date en online blijft, voor het onderhouden en bevestigen van het netwerk tussen de continenten, enz.

Kortom, we reiken uit naar jou, lezer, om ons ook financieel te steunen. Het makkelijkste is een bestendige opdracht waarbij maandelijks een klein – zelf te bepalen – bedrag wordt overgemaakt op ons rekeningnummer (BE38 1030 4369 8972), maar weet dat elke bijdrage, hoe klein ook, erg welkom is.

We danken alle vrienden, het bestuursorgaan, leden van de algemene vergadering die de voorbije vijf jaar hebben meegewerkt om deze 55 nieuwsbriefzendingen en tientallen zingevingsprojecten te realiseren:

Ludo Abicht, Lieve Adam, Durre Ahmed, Shalan Alhamwy, Sarah Avci, Ashok Gladston Xavier, Kris Berwouts (†), Pascal Blancquaert, Luk Bouckaert, Elhassan Bouzerda, Paul Buijs, Greet Castermans, Greet Callaerts, Marc Colpaert, Rita Daneels, Gunilla De Graef, Tom D’Hayer, Ruben de la Cruz, Ven de la Cruz, Jacob De Meyer, Jessica De Vlieghere, Paul Dewitte, Bernard D’Sami, Stan Goetschalckx, Terri Grootjans, Christine Gruwez, Vera Hendrickx, Bahattin Kocak, Barbara Mertens, Guido Minne, Joël Ndombe, Nadia Nsayi, Yasien Ouazzani, Ching Lin Pang, Nyanchama Okemwa, Bram Posthumus, Anne Seghers, Helga Schepers, Wim Schrever, Benoît Standaert, Fridus Steylen, Koen Stuyck, Birsen Taspinar, Helena ter Ellen, Gerolf ’T Hooft, Liana Tolonge Tshatshi, Jan Van Criekinge, Axel Vande veegaete, Philippe Vandevorst, Willeke Van Herreweghe, Tina Vanhoye, Luc Vankrunkelsven (†), Erik Vanleew, Sarah Van Looy, Anna Van Malder, Luc Vansina, Kevin Verborgt, Patrick Vercruysse, Paul Verhaeghe, Johan Vrints, Kathleen Weyts, Tom Wezenbeek.

Lees verder (inhoud september 2024)

Decline